CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-06-2017 -- Kristiaan VAN DAM -- 1482,4 punten

Database gegevens:

Datum: 18-06-2017 Type proef: OP
Toestel: Janus C/CM/CT intrekb. wiel Immatriculatie: OO-KDB
Handicapfactor: 108 Klasse: Motor
Piloot: Kristiaan VAN DAM Club: BZC
Afstand: 320.2 km Score: 1482,4 pt
Vertrekpunt: EBBT Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: JOEL VAN MEERBEECK
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-06-18-NAV-4MQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Ingevoerd door Jelle Vandebeeck wegens ontbreken van de toestel declaratie.

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-06-2017
Weerkaart: Weerkaart van 18-06-2017



IGC File gegevens:

133 Declaratie onvolledig (gecheckt)

Scoring versie: 17.05

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/06/2017
Piloot:         KRIS VAN DAM
Zweefvliegtuig: 
Toestel type:   DUO DISCUS    Klasse: 
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4mq
Logger file:    2017-06-18-NAV-4MQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBBT  Brasschaat        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 5120.222'N   430.329'E
    tijd: 10:13:01 UTC
    alti: -89 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 5120.874'N   430.053'E = 345 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:13:50 UTC
    alti: 347 m
Landingspunt 
    pos.: 5120.338'N   430.217'E = 329 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:03:20 UTC
    alti: -70 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:50:19
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  5120.683'N   429.708'E  @ 10:25:08 UTC,   556 m
    punt 1:  5110.100'N   521.902'E  @ 11:25:28 UTC,   913 m
    punt 2:  5057.070'N   535.869'E  @ 11:52:31 UTC,   761 m
    punt 3:  5123.981'N   445.941'E  @ 12:49:47 UTC,   978 m
    punt 4:  5055.353'N   530.159'E  @ 13:50:12 UTC,   777 m
    punt 5:  5114.010'N   505.177'E  @ 14:29:11 UTC,  1256 m
    Finish:  5121.301'N   428.286'E  @ 15:00:26 UTC,   206 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   63.8 km 108 @  63.5 km/h
    been 2:   29.2 km 146 @  64.7 km/h
    been 3:   76.7 km 311 @  80.3 km/h
    been 4:   74.0 km 136 @  73.5 km/h
    been 5:   45.3 km 320 @  69.7 km/h
    been 6:   45.0 km 288 @  86.3 km/h
Afgelegde afstand:                   333.8 km
Duur:                                04:35:18
Gemiddelde snelheid:                 72.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Starthoogte:                         300.0 m
Finishhoogte:                        206.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          94 m
Totale score afstand:                333.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    5123.885'N   445.988'E =  69 19.4 km van vertrek
    tijd:    12:49:40 UTC
    alti:    977 m
Finishpunt
    pos.:    5120.901'N   428.483'E = 301 2.5 km van vertrek
    tijd:    14:49:40 UTC
    alti:    639 m
Grootste afstand in 2 uur: 164.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    82.0 km/h
Hoogteverlies:             338 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 323.2 km  GELDIG
    vertrek:                  000.000'N   000.000'E
    start:   BRASSCHAAT      5120.450'N   430.250'E
    punt 1:  ZUTENDAAL AER   5056.950'N   535.550'E    87.7 km 119
    punt 2:  HOOGSTRATEN     5124.120'N   445.750'E    76.9 km 311
    punt 3:  FORD GENK       5055.410'N   530.380'E    74.4 km 135
    finish:  BRASSCHAAT      5120.450'N   430.250'E    84.1 km 304
    landing:                  000.000'N   000.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BRASSCHAAT      @ 10:32:21 UTC,   842 m
    punt 1:  ZUTENDAAL AER   @ 11:52:20 UTC,   794 m :   87.2 km   65.4 km/h
    punt 2:  HOOGSTRATEN     @ 12:49:48 UTC,   977 m :   75.9 km   79.2 km/h
    punt 3:  FORD GENK       @ 13:50:07 UTC,   786 m :   73.4 km   73.1 km/h
    finish:  BRASSCHAAT      @ 14:48:33 UTC,   494 m :   83.6 km   85.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        320.2 km
Duur van de proef:        04:16:12
Gemiddelde snelheid:      75.0 km/h
Start hoogte:             300 m
Hoogte passeren start:    842 m
Hoogte passeren finish:   494 m
Hoogteverlies over proef: -194 m
Totale score afstand:     320.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:13:50 UTC
    einde: 15:03:20 UTC
    duur:  04:49:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     300 m @ 10:15:00 UTC
    hoog punt:    1396 m @ 14:26:57 UTC
    hoogtewinst:  1096 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:50:15  bearing 87.7
    Tweede punt: 14:51:40  bearing 358.9
    Totale hoek: -88.9

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Declaratie onvolledig (gecheckt)
Rekentijd 2117

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs