CHARRON.beta: Hall of fame - BNL VV klassement - BNL VVall klassement - BNL OP klassement - Charronde - Speed.Charron

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

26-06-2017 -- Tijl SCHMELZER -- 4272,0 punten

Database gegevens:

Datum: 26-06-2017 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2C/M/T 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 118 Klasse: Motor
Piloot: Tijl SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 1008.2 km Score: 4272,0 pt
Vertrekpunt: EBKH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Incredible day of an already incredible season. Unfortunately the weather area was tiny, but the airmass inside was fantastic. This flight would not have been possible to plan without Topmeteo. Astonishing how accurate it was today (as it was also most of the season). Thanks to Eddy for the tow, and parents and all others on Keiheuvel for the help.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 NL, Contact Dutch Mil voor Gilzerijen, Terlet en alle TRAs in de buurt. Enschede RMZ opgeroepen, Niedderrhein TMZ en CTR via Langen, KB closed en uitgeluisterd

Blog/fotos:
Igc-file: 2017-06-26-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 26-06-2017
Weerkaart: Weerkaart van 26-06-2017



IGC File gegevens:

Scoring versie: 17.05

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   26/06/2017
Piloot:         TIJL SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS2/18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2017-06-26-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  416

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBKH  Keiheuvel        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°10.945'N   5°13.642'E
    tijd: 07:11:57 UTC
    alti: 22 m
Ontkoppelpunt of einde motor testloop
    pos.: 51°17.700'N   5°05.281'E = 322° 15.8 km van vertrek
    tijd: 07:20:44 UTC
    alti: 1323 m
Landingspunt 
    pos.: 51°10.762'N   5°13.035'E = 244° 0.8 km van vertrek
    tijd: 19:10:03 UTC
    alti: 35 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 11:58:06
Motorgebruik
    aantal keren: 2
    totale motortijd: 30.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.684'N   4°57.263'E  @ 07:33:41 UTC,  1223 m
    punt 1:  52°41.041'N   6°46.251'E  @ 09:39:23 UTC,  1203 m
    punt 2:  51°20.031'N   4°30.583'E  @ 11:59:38 UTC,  1115 m
    punt 3:  52°39.903'N   7°02.206'E  @ 14:09:25 UTC,  1264 m
    punt 4:  50°44.605'N   6°12.285'E  @ 16:54:45 UTC,   930 m
    punt 5:  51°08.523'N   6°59.486'E  @ 17:38:22 UTC,  1122 m
    Finish:  50°44.575'N   5°43.848'E  @ 18:36:53 UTC,   388 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  190.0 km  40° @  90.7 km/h
    been 2:  216.0 km 227° @  92.4 km/h
    been 3:  228.1 km  48° @ 105.5 km/h
    been 4:  221.4 km 195° @  80.3 km/h
    been 5:   70.9 km  51° @  97.5 km/h
    been 6:   99.1 km 244° @ 101.6 km/h
Afgelegde afstand:                   1025.6 km
Duur:                                11:03:12
Gemiddelde snelheid:                 92.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 30.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 60.3 km
Starthoogte:                         1245.0 m
Finishhoogte:                        388.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          857 m
Totale score afstand:                1025.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°27.961'N   4°44.786'E = 314° 46.0 km van vertrek
    tijd:    12:15:24 UTC
    alti:    1101 m
Finishpunt
    pos.:    52°35.748'N   6°53.448'E =  35° 194.5 km van vertrek
    tijd:    14:15:24 UTC
    alti:    1039 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.6 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.3 km/h
Hoogteverlies:             62 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 1008.2 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE             51°23.650'N   4°57.550'E
    punt 1:  PT001              52°40.946'N   6°46.196'E   189.7 km  40°
    punt 2:  GDQ95              51°20.067'N   4°30.750'E   215.7 km 227°
    punt 3:  WQP53              52°39.783'N   7°02.100'E   227.7 km  48°
    punt 4:  BCW67              50°44.700'N   6°12.250'E   221.0 km 195°
    punt 5:  LANGENFELD WIESC   51°08.450'N   6°59.117'E    70.4 km  51°
    finish:  EWA12              50°44.333'N   5°58.667'E    83.7 km 238°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE             @ 07:33:49 UTC,  1213 m
    punt 1:  PT001              @ 09:39:21 UTC,  1206 m :  189.7 km   90.7 km/h
    punt 2:  GDQ95              @ 11:59:39 UTC,  1116 m :  215.7 km   92.2 km/h
    punt 3:  WQP53              @ 14:09:23 UTC,  1275 m :  227.7 km  105.3 km/h
    punt 4:  BCW67              @ 16:54:42 UTC,   933 m :  221.0 km   80.2 km/h
    punt 5:  LANGENFELD WIESC   @ 17:38:22 UTC,  1122 m :   70.4 km   96.7 km/h
    finish:  EWA12              @ 18:28:45 UTC,   808 m :   83.7 km   99.7 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        1008.2 km
Duur van de proef:        10:54:56
Gemiddelde snelheid:      92.4 km/h
Start hoogte:             1213 m
Hoogte passeren start:    1213 m
Hoogte passeren finish:   808 m
Hoogteverlies over proef: 405 m
Totale score afstand:     1008.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 07:33:32 UTC
    einde: 18:36:53 UTC
    duur:  11:03:21

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     531 m @ 07:49:15 UTC
    hoog punt:    1703 m @ 16:02:58 UTC
    hoogtewinst:  1172 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:00:50  bearing 1.8°
    Tweede punt: 18:36:49  bearing 100.9°
    Totale hoek: 99.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 13983

	
Ken EVENS op 26-06-2017 om 22:35
Klasse Tijl! Wat een ongelooflijke unieke prestatie, 4x 1000 vanuit België in hetzelfde jaar. Gefeliciteerd!

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2017 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs