P area's Mol en Sanicole.

Alles wat niet in één van de bovenstaande categorieën thuishoort.
mark

P area's Mol en Sanicole.

Berichtdoor mark » Za 22 Okt 2016 15:46

Hoe ver staat het met het deactiveren van de P area's rond Mol en noord van Sanicole ???
Doet er iemand nog iets aan, want deze situatie is onhoudbaar !!!

Webmaster
Site Admin

Re: P area's Mol en Sanicole.

Berichtdoor Webmaster » Do 27 Okt 2016 23:14

Normaal gezien stond dit punt (opnieuw) op de agenda van de BELANC vergadering afgelopen woensdag.
Jammer genoeg zat de agenda zo vol dat dit punt verplaatst is naar de volgende vergadering.

Voor zover ik begrepen heb wordt er gewerkt aan een aanpassing van de afmetingen van deze zones, maar volledig verdwijnen zullen ze niet... :cry:

mark

Berichtdoor mark » Za 29 Okt 2016 12:39

Ik begrijp dat niet: op / rond het SCK zit eigenlijk niks waar terroristen iets mee kunnen doen.
Als men een aanslag vanuit de lucht verwacht moet men maar luchtafweer zetten.
Het gebied noord van Sanicole is slechts sporadisch actief, zelfs de ATC-ers van KB hebben er last van.
Zij moeten hun F 16's ook rond sturen. Zeker in het weekend is het absurd. Wat is de kans dat een
piloot dodelijk geraakt wordt door een verdwaalde kogel boven 1000 voet ?????
Ik begrijp ook wel dat men met ambtenaren moet onderhandelen maar enige logica zou toch
niet slecht zijn durf ik hopen.

mark

Berichtdoor mark » Za 26 Nov 2016 21:27

Mol is blijkbaar opgelost, Sanicole gedeeltelijk. OPRECHTE DANK AAN DE BEWERKERS !!!

bart

Berichtdoor bart » Di 20 Dec 2016 10:27

Is het mogelijk een verwijzing naar de oplossing te geven?
In de AIP zie ik niets aangepast.
Groeten,
Bart

mark

Berichtdoor mark » Di 20 Dec 2016 20:32

Komt in de AIP uitgave februari.

stephanevdv

Berichtdoor stephanevdv » Ma 26 Dec 2016 11:59

Volgens de Airac amendementen 001/2017 die in voege treden vanaf 2 februari 2017 zijn de EBR13 (Redu), EBR16 (Mol) en EBR23 (Doel) vanaf dan enkel verboden voor militaire vliegtuigen. Voor EBR20 (Brasschaat) gebeurt het tegengestelde: dat wordt nu voor alle vliegtuigen verboden tijdens activering, i.p.v. enkel voor de militairen. Begrijpe wie begrijpen kan! EBR28 (Lessive) verdwijnt.

EBR42 (Beverlo 01) zal niet meer permanent zijn, maar dat verandert niet zo veel in de praktijk: in de week actief tot 16 uur lokale tijd (en dan opnieuw vanaf 20 uur), in het WE tot 16u30! + bijkomende activeringen via NOTAM...

De amendementen zijn sneller beschikbaar op de website van Eurocontrol (registratie noodzakelijk) http://www.ead.eurocontrol.int/publicuser/public/pu/login.jsp dan bij Belgocontrol... Na registratie en inloggen klik je op "enter applications", dan op "PAMS light", en dan kan je zoeken via "Authority: Belgium" en "AIP type: AMDT". Je vindt er ook alle info over andere Europese AIP's.

Terug naar “Alle andere onderwerpen”